Одним із важливих завдань сучасної шкільної біології є формування здоров’язберігаючих компетенцій. Досить добре формувати їх можна в системі уроків біології людини у 8 – 9 класах, де в програмі закладена велика маса теоретичного матеріалу та практичних робіт для формування здоров’язберігаючих компетенцій.
Одна із таких робіт «Практична робота № 3. Реакція серцево-судинної системи на дозоване навантаження».
Під час цієї роботи учні 9 класу визначали частоту серцевих скорочень та артеріальний тиск в стані спокою та після навантаження.
Під час роботи учні дійшли висновку, що артеріальний тиск залежить від багатьох факторів: часу доби, психо-емоційного стану людини (при стресі тиск підвищується), прийому різних стимулюючих речовин (кава, чай підвищують тиск) або медикаментів, захворювань (нирок, серця та ендокринної системи) та ін.. Стійке підвищення артеріального тиску вище 140/90 мм рт. ст. (артеріальна гіпертензія) або стійке пониження артеріального тиску нижче 90/50 (артеріальна гіпотензія) можуть бути симптомами різних захворювань (у простому випадку гіпертонії і гіпотонії відповідно). А також здобули навички визначення частоти серцевих скорочень та артеріального тиску. Ознайомилися з роботою приладу для вимірювання тиску – механічним тонометром.
$IMAGE1$




|